niedziela, 8 sierpnia 2010

TORTILLA

 "Niespodzianka dla mojego Kochanego na zakończenie jego urlopu - dziękuję za cudowny czas:* Uwielbia tortillę:) Po raz pierwszy robiłam ją własnoręcznie. Dla nas jest o niebo lepsza od tej, którą kupujemy w supermarketach.  Pamiętajcie: "przez żołądek do serca":) Polecam!"

Dorothy




Tortilla:
(przepis na 12 placków)
* pół litra mleka,
* łyżeczka soli,
* 5 dkg masła,
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
* około pół kg mąki (tyle ile zabierze ciasto)


Ja dodałam jeszcze ok. 2 łyżeczki przyprawy do pizzy i łyżeczkę czosnku granulowanego:)

 


 
Mleko podgrzewamy z masłem, aż masło się rozpuści. Do ciepłego mleka z masłem dodajemy sól i proszek do pieczenia. Dodajemy stopniowo mąkę mieszając aż powstanie dosyć gęste ciasto. Dokładnie wyrabiamy - ciasto powinno być gładkie i elastyczne (i nie kleić się do rąk ;)). Formujemy kulę i zostawiamy na około 30 min. przykrytą ściereczką. Kulę dzielimy na 12 równych części i formujemy z nich kulki. Znowu zostawiamy na co najmniej 30 min. Każdą kulkę wałkujemy cienko i smażymy na mocno rozgrzanej suchej patelni ok. 20 sekund z każdej strony.




Jeżeli chcecie przygotować tortille wcześniej, po usmażeniu ich możecie przechowywać placki zawinięte w foliowy worek w lodówce, a przed samym użyciem podgrzać przez kilka sekund na suchej patelni. Dzięki temu odzyskują świeżość i elastyczność.


źródło: Tortilla

foremki aluminiowe

6 komentarzy:

Ciastella pisze...

rewelacyjnie wyglądają;D i świetny przepis;))

wiosenka27 pisze...

Uwielbiam tortillę:)

Paula pisze...

fajny pomysł na uszczęśliwienie Ukochanej osoby :)

aga pisze...

fajny przepis i jak apetycznie wyglada:) musze sprobowac zrobic domowa tortille...

Anonimowy pisze...

a jak mozna wiedziec- jaki farsz robisz do takich tortilli? :)

Justin&Dorothy pisze...

Zazwyczaj jest to kurczak, mozarella, kukurydza, papryka i sos ze świeżych pomidorów :)