czwartek, 1 września 2011

PLACUSZKI Z CUKINII



"Od kilku tygodni polowałam na cukinię w sklepach... (w końcu kupiłam) :P. Wstąpiłam do Empiku po magazyn "Kuchnia" w którym był dodatek z przepisami Kuchni Greckiej.
Wyczerpana kilkugodzinnymi zakupami i głodna czekałam na brata, oglądając te piękne fotografie i świetne przepisy. Natknęłam się na przepis na placuszki z cukinii.

Po powrocie do domu już wiedziałam co zrobię na dzisiejszy obiad. 
Placki robi się szybko, są bardzo delikatne i lekkie. Z pewnością będzie to jeden z moich ulubionych przepisów. Osobiście bardzo mi smakują więc polecam ten przepis :)"

Składniki na ok. 20 placuszków:
  • 3 cukinie
  • 2 jajka
  • 1 szklanka bułki tartej
  • 4 łyżki tartego sera żółtego
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 dużego pęczka ziół mieszanych
Sos:
  • 2 ząbki czosnku
  • 400g jogurtu naturalnego
  • sól
  • 1/2 dużego pęczka ziół

Wykonanie:

Cukinie umyć i zetrzeć ze skórą na grubej tarce. Posolić i odstawić na sitku na 15-20 minut, aż puści sok. 
Zrobić sos: zioła opłukać, osuszyć, drobno posiekać wraz z czosnkiem i wymieszać z jogurtem. Posolić do smaku, odstawić.
Odcisnąć cukinię, dodać roztrzepane jajka, starty ser i bułkę tartą. Dokładnie wymieszać, a gdy masa będzie jednolita, dodać pokrojone zioła. Wymieszać. Gdyby ciasto było za rzadkie, można dodać odrobinę mąki. 
Placuszki nakładać łyżką na dobrze rozgrzaną patelnię teflonową, smażyć na złoty kolor. 
Podawać z sosem.

18 komentarzy:

majka pisze...

Robilam te placuszki, nawet korzystalam z tego samego przepisu :) Sa pyszne, prawda? Znow narobilas mi na nie ochoty :))

Justin&Dorothy pisze...

majka: Oj pyszne :):) Bardzo :)

Anonimowy pisze...

Właśnie jestem w trakcie smażenia i zjadłam pierwszego, wyszedł super! Wprawdzie nie miałam zółtego sera ani produktów na sos, ale i tak jest pycha! ;)

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Właśnie nam przypomniałaś jakie te placuszki sa pyszne... :) Musimy zrobić jak tylko kupimy cukinię :D

Anonimowy pisze...

Mi jakoś nie wyszły niestety :( Chyba za duże oczka na tarce miałam ;>

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Może nie odsączyłaś cukinii z nadmiaru soku :)

Anonimowy pisze...

A jak za zadkie to mozna mąki zamiast bulki dosypax?

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Jak najbardziej można dosypać mąkę :)

Anonimowy pisze...

A nie twarde są ze skórą,bo ja zawsze obieram ale ciekawa jestem nowego smaku :)

Anonimowy pisze...

A trzeba wydrążyć pestki z cukinii?

Justin&Dorothy pisze...

anonimowy: Nie skórka jest równie miękka jak cukinia :) Pestek również nie trzeba wydrążać :) Należy tylko pamiętać, kiedy cukinia puści sok to trzeba ją odlać. Jeśli się tego nie zrobi to trzeba dodać więcej bułki, aby ciasto nie było zbyt lejące :)

Anonimowy pisze...

Witam. Dziś zamierzam robić placuszki:) Mam tylko pytanie o wagę cukinii... ile mniej więcej mogły ważyć te trzy, które podano w przepisie? Pytam, bo dostałam taką która waży prawie 3 kg i nie wiem ile razy więcej pozostałych składników dodać :) Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Justin&Dorothy pisze...

średnio cukinia waży ok. 270g (ale taka malutka sklepowa), więc jeśli chcesz zrobić z 3kg cukinii musisz ponad trzy razy więcej składników dodać :)

Anonimowy pisze...

Placuszki ,sa wyśmienite!

Anonimowy pisze...

Hejka
Ja dziś robiłam te placuszki pierwszy raz, oczywiście pierwsze trzy były trochę dziwne, ponieważ chyba zbyt mało odsączone, ale pozostałe super.
Smak rewelacja :-)))))

Anonimowy pisze...

Witam,
zrobiłam placuszki wyszły przepyszne :)... trochę zmodyfikowałam przepis - nie miałam sera żółtego więc dodałam fetę i suszone pomidory... niebo w gębie!

Unknown pisze...

Dzisiaj wypróbuję ten przepis :) cukinii mam pod dostatkiem, więc eksperymentuję ;) polecam też grillowane cukinie, są pyszne http://www.zgrilla.pl/category/warzywa-z-grilla/cukinia-z-grilla/

Anonimowy pisze...

A ja dodaję jeszcze startą cebulę i tylko natkę pietruszki zamiast wszystkich ziół:-)też pyszne