sobota, 18 września 2010

BARDZO PUSZYSTY SERNIK


"Przepis ten jest bardzo często wykorzystywany w naszej rodzinie. Kiedyś mama znalazła go na tej stronie i od tego momentu sernik ten pieczemy kilka razy w roku :-). 
Jest bardzo kremowy, puszysty i smakuje wszystkim.
Oto wykonanie naszej kochanej mamy, która upiekła go bez spodu. Gorąco Polecamy!"



Ciasto:
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki  mąki ziemniaczanej
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Ser:
  • 1,2kg sera 
  • 2 budynie śmietankowe /bez cukru/
  • 1/2 litra kremówki
  • 1 szklankę cukru- 1/2 szkl.do sera, 1/2 szkl.do białek
  • 8 jajek 
  • cukier waniliowy

Ciasto:
Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać stopniowo po jednym jajku. Na sam koniec dodajemy mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Używałyśmy formy o wymiarach 25cm x 35cm.

Ser:
Ser zmielić lub kupić gotowy zmielony. Do sera dodać cukier i cukier waniliowy, zmiksować, a następnie kolejno dodawać po jednym żółtku oraz budynie, następnie dodajemy ubitą pianę z białek, na końcu wcześniej ubitą kremówkę. Jeżeli ktoś lubi może dodać bakalie- przed dodaniem śmietany ubitej. Piec godzinę w 180 stopniach.


pomiary elektryczne

32 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Widać, że bardzo puszysty:)

Majana pisze...

Wspaniały serniczek! Bardzo mi się podoba, a ja kocham serniki:)))

grazyna pisze...

Piękny i na prawdę puszysty :)

Karmel-itka pisze...

och, rzeczywiście. rewelacyjnie puchaty ;]

Anonimowy pisze...

Przepiękny! Chętnie skusiłabym się na jego kawałeczek.

Pozdrawiam!

myniolinka pisze...

ja tam wszystkie serniki uwielbiam! :)

Anonimowy pisze...

Witajcie! Aż się roześmiałam jak zobaczyłam, że nasze serniki tak się zgodnie pojawiły jeden obok drugiego w na stronie Durszlaka:)
Wasz wygląda niezmiernie apetycznie i dokładnie tak jak sernik pieczony przez Moją Mamę:) Pzdr Aniado

Kaś pisze...

piękny sernik! uwielbiam takie bez spodu

aga pisze...

bardzo piekny sernik! wyglada niesamowicie pysznie i chetnie zjadlabym kawaleczek:)

Anonimowy pisze...

Owszem puszysty ale słodki i nie czuc SERA!!!!

Justin&Dorothy pisze...

Jak można nie czyć sera jak w serniku jest go 1,2kg?? Cukru oczywiscie można ująć:) Pozdrawiamy!

Anonimowy pisze...

A na jakiej wielkości blachę, jeśli można zapytać, bo nikt nie pisze tego w przepisach.

Justin&Dorothy pisze...

Piekłyśmy na blaszce o wymiarach 37 cm x 27 cm

Anonimowy pisze...

Jej ale na tym blogu smierdzi zawiscią... Anonimowy polecam Ci skorzystać z innych przepisów innych blogerów jeśli te tutaj Ci nie odpowiadają a tutaj po prostu nie zaglądaj bo z zazdrości można czasem skrętu kiszek dostać....

serniczek wspaniały i potwierdzam jest puszysty!!! a cukier? kwestia gustu ja dałam szklankę ale nadrobiłam rodzynkami...
polecam jak większość przepisów z tej strony.

Anonimowy pisze...

Serniczek pyszny ale mnie się nie upiekł dół z ciasta tylko wyszedł zakalec. Może lepiej piec bez spodu.

Anonimowy pisze...

Zrobiłam sernik na Święta i muszę powiedzieć, że jest REWELACYJNY!!! Spód podpiekłam najpierw sam, a potem już piekł się z masą serową. Serniczek wyszedł bardzo puszysty, delikatny jak chmurka i bardzo niewiele opadł. Zatem POLECAM GORĄCO!

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Bardzo się cieszymy, że sernik się udał :)

Anonimowy pisze...

Robie juz go poraz setny chyba i zawsze wychodzi przepyszny i bardzo puszysty. Nie ma lepszego sernika, podaje ten przepis wszystkim. Dziekuję

Anonimowy pisze...

Mam pytanie odnośnie budyniu, trzeba go przygotować wg przepisu, czy wsypać tylko proszek?

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Trzeba wsypać budyń jak proszek do sera :)

Anonimowy pisze...

Szkoda, ze tak mało dokładny przepis i nie jest podane w jakiej formie go piec.

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Forma 25cm x 35 cm

Anonimowy pisze...

Muszę przyznać Ten sernik naprawde jest Wspaniały,upiekłam go dzisiaj na jutrzejsze urodziny.Wogule nie opadł.piekłam go tylko 40 minut pycha Polecam Pozdrawiam!!!!

Anonimowy pisze...

A mi niestety opadł... Dopóki się piekł był super ponad blaszkę aż, potem wyłączyłam piekarnik i nie ruszałam nic, nie otwierałam tylko zostawiłam, żeby wystygł. Jak wróciłam do domu po 2 godzinach to był już malutki... Gdzie był błąd?
Ogólnie jest smaczny ale usiłuję zrobić taki naprawdę puszysty :)

Pozdrawiam,
Marta

Justin&Dorothy pisze...

Mata: Hm... trudno powiedzieć, może piana z białek nie była dobrze ubita :)

Anonimowy pisze...

Witam . Pieklem ten serniczek juz wiele razy. Jest super !!!Wszyscy sa zachwyceni ! Jestem facetem po piecdziesiatce i ten srniczek byl moim pierwszym wypiekiem ...teraz jestem mistrzem ....to moja nowa pasja ...pozdrawiam Wszystkich . Zbyszek

Anonimowy pisze...

Witam Justin&Dorothy,
Przymierzam się do upieczenia tego sernika w najbliższy weekend, ale jako osoba mało doświadczona w pieczeniu mam kilka wątpliwości i pytań. Będę wdzięczna jeśli znajdziecie czas, żeby odpowiedzieć:
1) W przepisie jest podane, że piekłyście w blaszce 35x25 cm, a potem w komentarzach 37x27. Chciałabym upiec ten sernik w tortownicy o średnicy 33 cm. Myślicie, że się nada, czy będzie za mała?
2) Niejasne jest dla mnie czy to ciasto najpierw należy podpiec samo, czy na surowe położyć masę serową i piec razem. W komentarzach są sprzeczne uwagi na ten temat. Co radzicie?
3) Pieczemy w 180 stopniach, ale góra-dół czy tylko góra albo tylko dół?
4) Szczerze mówiąc na zdjęciu to wygląda jakby to był sernik bez spodu... Czy to ciasto takie cieniutkie wychodzi?
5) Myślicie, że można na górze dać polewę czekoladową albo krem śmietanowy? Tak się zabezpieczam, jeśli mi sernik popęka albo klapnie i nie będzie taki pięknie równy jak wasz.
6) Jakiego rodzaju sera używacie? Nazwa firmowa by mi pomogła. Nie bardzo się na tym znam.
Trochę się porywam z motyką na słońce z tym sernikiem, ale piekłam już z waszych przepisów ciasto z gruszkami i kruszonką i czekoladowo-pomarańczowe - wszystko wyszło świetnie, bez jakiś zakalców czy czegoś podobnego.
To teraz czas na sernik.
Dzięki za przepisy i czekam na odpowiedzi.
Marta

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Można upiec sernik bez spodu na zdjęciu właśnie jest bez spodu. Jednak jeśli będziesz piec ze spodem najlepiej podpiec ciasto kruche ok. 25 do 20 minut, a potem nałożyć masę serową. Co do tortownicy możesz dać troszkę więcej sera np. 1,5 kg. Pieczemy w 180 stopniach góra - dół. Jasne że można dać coś na górę. Osobiście polecamy bardziej polewę czekoladową :D Używamy sera swojskiego, mama przynosi od gospodyni domowej. Ser ten mielimy dwu krotnie. Jeśli jednak nie masz dostępu do takiego sera proponujemy kupić zwykły twaróg półtłusty np. z firmy piątnica lub z innej i zmielić do 2 razy przez maszynkę. Można tez kupić ser gotowy do serników jednak nam taki typ nie odpowiada.... :)Z takimi serami różnie bywa :D

Trzymamy kciuki za sernik i czekamy z niecierpliwością na relacje jak wyszedł :)

Anonimowy pisze...

Robiłam rożne serniki .Spróbuje tego tez .Nowością jest dla mnie smietanka .Mieszkam we Włoszech i tu nie ma sera dobrego ba serniki wiec używam ricotty .Zobaczymy co wyjdzie .

Anonimowy pisze...

Właśnie upiekł się sernik.Bez spodu.Nie mogę się na niego napatrzeć i przestać wąchać.Rewelacja.Dodałam aromatu waniliowego.

Anonimowy pisze...

Dobrym serem na serniki jest / Mój Ulubiony /z Wielunia. bez polepszaczy wspaniały tłusty ser.polecam

Anonimowy pisze...

Piekłam dzisiaj rano ten sernik,wygląda obłędnie,smakuje tez przecudownie.O taki przepis na puszysty sernik mi chodziło:) Polecam!!!Gosia