środa, 22 czerwca 2011

WŁOSKIE CIASTECZKA Z MĄKĄ KUKURYDZIANĄ



" Z racji tego, że jedziemy do Włoch z rodzinką. Na drogę postanowiłam upiec włoskie ciasteczka. Są bardzo maślane, chrupiące... po prostu pycha!! 
Obawiam się, że jeszcze przed wyjazdem wszystkie ciasteczka znikną. Gorąco Polecam!"

Justin

Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej (żółtej) lub włoskiej polenty
  • pół łyżeczki soli
  • 230 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 duże żółtko
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
 
Mąki i sól wymieszać. W misie miksera ucierać masło, do puszystości, przez około 2 minuty.  Dodać cukier i ucierać. Dodawać kolejno jajko i żółtko, cały czas ucierając. Wmieszać wanilię i skórkę z cytryny. Dodać mąki i zmiksować.
Powstałą masę przełożyć do rękawa cukierniczego z nasadką w kształcie gwiazdki lub w kształcie koła i wyciskać na blachę ciastka w kształcie literki S.
Piec w temperaturze 180ºC do złotego koloru, przez 15 - 18 minut. Wystudzić na kratce.
Ciastka mogą być przechowywane w zamkniętej puszce do 1 tygodnia.

7 komentarzy:

goh. pisze...

mam mąkę kukurydzianą i właśnie nie wiem do czego ją wykorzystać, fajny pomysł:)))

Paulina Podgórska pisze...

Fajny pomysł na wykorzystanie mąki kukurydzianej :D Super !

Kuchennefascynacje pisze...

Pysznie wyglądają :)

Majana pisze...

O, cudne są!:)
Miłych wakacji :))

burczymiwbrzuchu pisze...

A ja akurat mam teraz na takie ochotę:)

Sabienne pisze...

Znam jeden przepis z wykorzystaniem maki kukurydzianej, teraz poznałam drugi, tez włoski;-). urokliwe ciasteczka.

Avelina pisze...

Świetnie wyglądają.