wtorek, 31 stycznia 2012

CHLEBEK Z FASOLI BEZ MĄKI


"Byłam bardzo ciekawa jak smakuje taki chlebek, więc postanowiłam go wypróbować. Jest mokry, bardzo delikatny i w ogóle nie czuć fasoli :). W smaku przypomina mi chlebek Dukana.
Wolę jednak mój razowy, zbity, z dużą ilością otrąb chlebek, który piekę niemal co tydzień :)."
 

Składniki:
  • 1 puszka fasoli białej (dla koloru, a tak naprawdę może być każda!)
  • 4 jajka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 szklanki mleka w proszku odtłuszczonego, granulowanego
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego 0% tłuszczu, bez dodatku cukru
  • 1 łyżeczka tymianku, lub innego zioła, które nada podstawowy smak i aromat. Może być też oregano - wtedy otrzymamy chlebek "pizzowy"
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 2 łyżki ziaren sezamu
Można do masy wrzucić też pestki dyni.


Przygotowanie

Z opłukanej i odcedzonej fasoli robimy purée i mieszamy z resztą składników, prócz ziarenek sezamu, które pozostawiamy do posypania chleba po wierzchu. Pieczemy 25-35 minut w temperaturze 180-190.
Nie jemy na ciepło!
 

4 komentarze:

Nieśka pisze...

:) Fajny, jakaś alternatywa, ale chyba też wolę klasyczny. Ale można bez mąki, a to fajna sprawa!

Jeśli mogę:

Zapraszam do wzięcia udziału w badaniach magisterskich. Jeśli nie spełniacie warunków (18-30 rok życia, mieszkający z rodzicami), to może ktoś znajomy pasuje do badania? Dziękuję za wszelką pomoc! Będę wdzięczna za udostępnianie na swojej tablicy:). http://www.facebook.com/events/358503757495487/

Karolina pisze...

Bardzo fajny pomysl. Ja probowalam robic slodkie ciasto na fasoli, jest OK, ale bez szalu. Mysle, ze przy okazji sprobuje upiec wytrawny chlebek, wszak sezon piknikowy nie az tak daleko. ;) No, w kazdym razie ja o nim juz intensywnie mysle. ;)

kulinarne-smaki pisze...

Ciekawa propozycja a jaka zdrowa , mniam

Sabienne pisze...

Wygląda bardzo ciekawie, oryginalne alternatywa:-)