wtorek, 10 stycznia 2012

SERNIK TOFFI Z CZEKOLADĄ


 "W długi weekend mieliśmy gości, dla których oczywiście trzeba było upiec coś słodkiego. Sernik Toffi z Czekoladą to propozycja mojej mamusi, która poprosiła mnie, abym go upiekła. O ile mnie pamięć nie myli na naszym blogu sernika czekoladowego jeszcze nie było :). Sernik miał i pozytywne opinie i neutralne :)
Mama stwierdziła, że sernik jest dobry, jednak woli bardziej serniki waniliowe (ja również :P). A Wy jakie wolicie? :)"


 Składniki na masę serową (tortownica 20-23cm):
  • 80 dag tłustego zmielonego sera
  • 4 jajka
  • 2 tabliczki (po 100g) dobrej gorzkiej czekolady
  • ok 200 g masy kajmakowej
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1-2 łyżki mąki pszennej
Wykonanie: 

Czekolady rozpuszczamy na parze. Miksujemy ser z cukrem i mąką, aż składniki dokładnie się połączą, a następnie dodajemy po jednym jajku i dalej mieszamy. Z masy serowej odlewamy ok 1/3 do osobnego naczynia i łączymy tę część z masą kajmakową. Pozostałe 2/3 masy łączymy z rozpuszczoną schłodzoną czekoladą.
Do tortownicy, której dno jest wyłożone papierem wlewamy najpierw masę czekoladową, a następnie na nią nakładamy masę kajmakową. Całość lekko mieszamy widelcem od dna, aby uzyskać wzór marmurkowy.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C i pieczemy przez około 40 minut, do czasu, aż brzegi sernika stężeją, a środek pozostanie lekko galaretowaty.
Wyciągamy z piekarnika, okrawamy dokoła, aby zapobiec pękaniu i pozostawiamy do wystudzenia. Wystudzony sernik wkładamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc.
Uwagi:

- jeśli tortownica nie jest pierwszej jakości warto owinąć ją z zewnątrz folią aluminiową, masa może przeciekać;
- warto przyjrzeć się temu, co napisane jest na puszkach z gotowym kajmakiem. Najlepiej wybrać taki, który w składzie zawiera tylko mleko i cukier. Kajmak można też zrobić samodzielnie gotując przez około 2.5 godziny w garnku z wodą zamkniętą puszkę słodkiego skondensowanego mleka. Uważajcie tylko, aby woda nie wyparowała w trakcie gotowania i aby nie otwierać od razu gorącej puszki!

Źródło: Sernik

15 komentarzy:

julie pisze...

Omnom, niech moja dieta szybciej się kończy <3

kulinarne-smaki pisze...

z każdym kolejnym kęsem byłabym o krok bliżej do nieba

klliisiaa pisze...

mmmm, ja chcę kawałek! :D

Tyna pisze...

Musi być cudowny! Pycha:)

aga pisze...

wielkie mniammm:) pychota!!!

Avelina pisze...

Bardzo apetycznie wygląda

Szarlotek pisze...

No zobacz, a mi zalega w szafce masa kajmakowa i zastanawiałam się w co ja zamienić... Czytasz w moich myślach czy co :) Spogląda na mnie bardzo apetycznie :)

Justin&Dorothy pisze...

Szarlotek: Hmm Może czytam w myślach :):)

mencooker pisze...

Hej :) Jak dodam 1kg sera z wiaderka, to bardzo muszę zmieniać pozostałe proporcje, czy wystarczy dać jajo więcej?

Justin&Dorothy pisze...

mencooker: Nie musisz praktycznie zmieniać proporcji, ja również dałam ok. 1kg sera i robiłam tak jak jest w przepisie. Jeśli jednak lubisz słodkie rzeczy możesz dodać więcej cukru i masy kajmakowej :)

mencooker pisze...

Ta masa jest w opakowaniach 400g, jakby odjąć trochę cukru i zastąpić ją całą masą -> byłoby?

Justin&Dorothy pisze...

mencooker: Sądzę, że tak.. :) Tylko musisz odjąć trochę cukru :)

Toczka pisze...

Tak na czuja oceniając, jest chyba dość słodziutki :] Uwielbiam serniki i chętnie kolekcjonuje różne przepisy, a ten wygląda na całkiem przyjemny. Jeśli będę miała okazję, wypróbuję :D

Justin&Dorothy pisze...

Toczka: Hmmm w sumie tez myślałam, że będzie bardzo słodki, ale dzięki czekoladowym spodzie smak sernika się równoważy :)

Kamelia pisze...

mmmm... pysznie serniczek się prezentuje :)