środa, 8 lutego 2012

TARTA WARZYWNA Z KURCZAKIEM



"Dziś rano oglądałam chwilkę DDTVN. Motywem przewodnim kuchni były tarty, dokładnie nie wiem jakie bo niestety już nie zdążyłam zobaczyć tego :). 
Wpadłam na pomysł zrobienia tarty warzywnej z kurczakiem na obiad. Wyciągnęłam z lodówki warzywa, fetę i ciecierzycę, która pozostała mi z wczorajszego obiadku. Zabrałam się przygotowanie ciasta i nadzienia. 
Byłam bardzo mile zaskoczona smakiem tarty. Nawet moja mama i brat zjedli ze smakiem, co się często nie zdarza :). Z pewnością nie raz jeszcze zagości na naszym stole. Gorąco Polecam!"

Składniki na nadzienie:
  • 2 udka z kurczaka
  • 1 duża marchewka
  • 1/2 pory
  • 1 pietruszka
  • mała puszka kukurydzy
  • 1 ząbek czosnku
  • 100g fety
  • 1/2 dużej puszki ciecierzycy

Ciasto Kruche:
  • 1 szklanka mąki krupczatki 
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 5 łyżek kremówki
  • ew. 2 łyżki wody (pominęłam wodę)
  • 125 g miękkiego masła
  • odrobinę soli
  • przyprawy (u mnie oregano, pieprz, bazylia)
 
Dodatkowo:
  • 1 jajko
  • 100ml śmietany 30%
Wykonanie:
Z udek zdjąć skórę i ugotować je na parze. Marchewkę i pietruszkę zetrzeć na tarce. Porę pokroić na cieniutkie plasterki. Na rozgrzaną patelnię teflonową z łyżką oliwy wsypać marchewkę, pietruszkę, porę i pokrojony w kosteczkę ząbek czosnku. Całość dusić pod przykryciem ok. 15 minut. Na koniec dodać pokrojoną w kostkę fetę. 
Z gotowych udek obrać mięso i pokroić na małe kawałeczki. Do dużej miski wsypać warzywa z patelni, kukurydzę, ciecierzycę i mięso. Całość dobrze przyprawić pieprzem, solą i ziołami (według waszego uznania). 
Ciasto: Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy. Wkładamy do lodówki na 30 minut. Po tym czasie rozwałkować ciasto na blacie posypanym mąką lub między dwoma foliami spożywczymi. Do przygotowanej formy na tartę przenosimy ciasto na wałku i wyklejamy dokładnie formę. Wstawiamy do nagrzanego do 200°C piekarnika. Piec ok. 15 minut z obciążeniem, czyli fasolkami, a potem 5 minut bez. 
Po tym czasie na tartę rozprowadzamy nadzienie i polewamy jajkiem wymieszanym ze śmietaną. Całość wstawiamy do piekarnika na ok. 15 minut.

4 komentarze:

bucek pisze...

Ale ta tarta uwodzi kolorami! Ślinka cieknie!

Olga pisze...

jak to apetycznie wygląda!

kulinarne-smaki pisze...

Pełna słońca i witamin w sam raz na poprawę humoru

Zuza pisze...

o tak, tartom warzywnym mówimy wielkie TAK :)