wtorek, 28 lutego 2012

TORT FERRERO ROCHER



"Tort upiekłam dla taty z okazji urodzin. Był to strzał w dziesiątkę. Zdecydowanie będzie to mój ulubiony tort. Jest bardzo lekki, czekoladowy no i oczywiście w smaku przypomina czekoladki Ferrero Rocher.
Wszyscy byli zachwyceni tym tortem. Mama nawet kazała go gdzieś zapisać, żeby o nim nie zapomniała i żeby mogła go kiedyś jeszcze zrobić.
Gorąco Polecam !!!"

Justin
Składniki (tortownica o średnicy 21cm):
  • 300 g mąki pszennej tortowej 
  • 180g cukru (dodałam 100g)
  • 1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 ½ łyżeczki sody
  • 90 g niesłodzonego kakao w proszku
  • 2  jajka
  • 220 ml mleka
  • 100 ml ciepłej wody
Masa:
  • 300 g Nutelli (dodałam mniej)
  • 500 g serka Mascarpone
  • 250 g orzechów laskowych
  • 100 g  wafli familijnych orzechowych
Wykonanie:

Rozgrzej piekarnik do 170 ° C. Wysmaruj formę i posyp delikatnie mąką. Połącz wszystkie suche składniki w jednej misce. W drugiej połącz składniki mokre, za wyjątkiem ciepłej wody. Powoli dodawaj składniki mokre do suchych, cały czas mieszając, aby się dobrze połączyły. Następnie dodaj ciepłą wodę i wymieszaj całość. Gotowe ciasto wylej na tortownicę. Piec przez 35-40 minut. Po upieczeniu odstawić do wystygnięcia, a następnie za pomocą ostrego noża przekroić na 3 części.

Masa: Posiekaj połowę orzechów laskowych, a drugą połowę drobno zmiel. Nutellę wymieszaj z serkiem mascarpone, dodaj orzechy laskowe. Całość najlepiej zmiksować dokładnie mikserem i włożyć do lodówki na 30 min.
·   Na blat ciasta nałóż 1/3 kremu. Następnie posyp po kremie pokruszonymi waflami. Nałóż kolejny blat, masę, pokruszone wafle. Całość przykryj kolejnym blatem. Wierch tortu ozdób pozostałą masą i pokruszonymi waflami. Gotowe ciasto włóż do lodówki na min. 1 godzinkę. 


Żródło: Ferrero Rocher

29 komentarzy:

DaisyDukes pisze...

smak małych pralinek w torcie, brzmi świetnie :) i do tego krem z nutellą!

Agata pisze...

wchodzenie na tego bloga to z mojej strony czysty masochizm ;)tort wygląda niesamowicie - może się skuszę na weekend :)

mojetworyprzetwory pisze...

Ale musiał być pyszny! zapisany do zrobienia przy najbliższej okazji!!!

Unknown pisze...

tego rodzaju masę już sprawdziłam w innym cieście i jest fantastyczna - a w połączeniu z wafelkami i orzechami musi to być ideał. Na pewno wypróbuję

pozdrawiam Jagienka

Marta pisze...

wygląda rewelacyjnie, a jeśli smakuje jak ferrero to coś idelanie dla mnie, pychotka :)

Unknown pisze...

oo ferrero jak ja dawno nie jadłam! zapomniałam o nich ;) torcik musi być pyszny!

Kaś pisze...

fenomenalny! z taką ilością nutelli i mascarpone krem musi był obłędny

Gosia pisze...

genialne połączenie smakowe, ferrero to moje ulubione czekoladki :)

Avelina pisze...

Bardzo lubię ferrero, tort musi być bardzo smaczny

Patrycja Reszko pisze...

Takie wymyślane są najlepsze. Już mam jeden w głowie, który ma nabrać realnych kształtów w weekend.
Gdybyście organizowały raz jeszcze akcję Moje przepisy autorskie, to na pewno wezmę udział. Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego dla taty!

Aghapimetka pisze...

wygląda wyśmienicie :D

Maja pisze...

I adore this cake, thanks for trying it :) I hope your father was thrilled :D I love the photo!
Maja (Dalmatia Gourmande)

Anonimowy pisze...

zrobilam i ciasto zakalec na maxa,nie wiem dlaczego,wydaje mi sie ,ze poki nie dodalam wody wygladalo dobrze ,ale potem zrobilo sie za rzadkie ciasto i zrobilam szybko biszkopt z twoja masa i super smak,ale nastepnym razem zrobie ze swojego przepisu na murzynka,pozdrawiam,Maja38.

~ aledro ~ pisze...

Już wiem co upiekę na zbliżające się 50- te urodziny mamy ;) Już mi ślinka cieknie, świetny przepis !

Izaa pisze...

Piękny tort

Canette pisze...

Ojejuś !!! Już się zakochałam, pysznie wygląda, muszę kiedyś zrobić :D

Anonimowy pisze...

Jestem przerażona, ciasto wyszło bardzo rzadkie, piekę i czekam, pewnie będzie zakalec :(

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Ciasto fakt jest bardzo rzadkie i też byłam zdziwiona ale mi się bardzo ładnie upiekło i nie było zakalca :)

Anonimowy pisze...

ciasto - porażka!! okropny zakalec mi wyszedł ;( nigdy w sumie nie wyszła mi aż taka podeszwa. z tego nawet bajaderek się nie dało zrobić ;/ upiekłam na szybko murzynka. co do kremu - bardzo dobru - jak dla mnie za słodki ale to akurat kwestia gustu. krem z murzynkiem - dobry ale ciężki tort

Justin&Dorothy pisze...

Być może miałaś za gorącą wodę, nie należy dodawać wrzątku tylko ciepłą wodę. I bardzo wolno mieszać suche składniki z mokrymi, a potem dodać wodę....

Keito pisze...

Mi za to ciasto wyszło bardzo, bardzo gęste. Upiekło się nieźle, ale nie wyrosło na tyle żeby móc je jakkolwiek przekroić.

Anonimowy pisze...

Zrobiłam ten tort na święta. Muszę przyznać, że nie wyszedl mi zakalec lecz wręcz przeciwnie- ciasto urosło z taką górą, że moja siostra nazwała go kopcem kreta :P Osobiście uważam że ciasto jest dużo za ciężkie w porównaniu do masy(która nawiasem mówiąc jest zabójczo smaczna:) Wydaje mi się ze lepiej nadaje się do niej ciasto murzynkowe lub nawet zwykły biszkopt kakaowy (i tak tez następnym razem zrobię). Pozdrawiam :)

Anna pisze...

a jajka trzeba ubic z mlekiem? czy tylko wymieszać?

Justin&Dorothy pisze...

Anna: Ja lekko ubijałam przez 2 minutki :)

LadySith pisze...

Wybrałam do ciasto na 2.urodziny synka i wczoraj robiłam próbę, ale na biszkopcie. Już wiem, że na imprezę wprowadzę kilka zmian - muszę biszkopt nasączyć czymś i odłożyć część kremu do ozdobienia wierzchu przed wymieszaniem z orzechami - ten z przepisu nie chce przechodzić przez tylki przez te kawałki orzechów. Ale podsumowując - pyszny :)

Anonimowy pisze...

witam
Czy to ciasto lepiej zrobić mniej więcej przed podaniem cy mogę zrobić 1 dzień przed?

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Możesz zrobić go dzień wcześniej :)

Anonimowy pisze...

Dżizas ten krem jest obłędny!:) przełożyłam nim biszkopt kakaowy, posypałam orzechami i wafelkami, konsumpcja jutro:) ale musiałam spróbować i po prostu obłęd. na pewno będę do niego wracać. pozdrawiam świątecznie

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Oj tak krem jest przepyszny!! Super że smakuje :). Pozdrawiamy :*