piątek, 17 lutego 2012

MAZUREK KOKOSOWY Z MIGDAŁAMI


" Co prawda do Świąt Wielkanocnych jest jeszcze sporo czasu, ale nie zaszkodzi wypróbować kilka świątecznych wypieków :). 
Na naszym blogu pojawia się pierwszy przepis na Wielkanocnego Mazurka. 
Zawsze byłam negatywnie nastawiona na tego typu wypieki, widząc na różnych fotografiach pełno czekolady, karmelu....
Lecz ten mazurek wzbudził we mnie dużą ciekawość :). Postanowiłam go wypróbować i nie żałuję. Jestem mile zaskoczona tym właśnie wypiekiem. 
Mazurka robi się bardzo szybko i łatwo. Szczególnie przypadł do gustu mojemu tacie i bratu, który stwierdził, ze mógłby zjeść go całego! :). Polecam!"

Justin
Składniki:

Ciasto:
  • 100 g mąki krupczatki
  • 100 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g masła
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
Polewa
  • 100 ml mleka
  • 100 g masła
  • 50 g cukru
  • 1½ szklanki mleka w proszku
  • ½ szklanki wiórków kokosowych 
Dodatkowo:
  • płatki migdałowe
  • kilka kostek gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Masło posiekać z mąką, szczyptą soli, cukrem i cukrem wanilinowym, dodać żółtko, śmietanę, skórkę cytrynową, proszek do pieczenia i zagnieść ciasto, owinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez 2 godziny (można także ciasto zamrozić), schłodzone ciasto cienko rozwałkować w prostokąt z podwyższonymi bokami, po nakłuwać i wstawić do nagrzanego do 190°C piekarnika, piec 20 minut, aż ciasto nabierze rumianego koloru. Po upieczeniu spód mazurka przestudzić.
Na polewę zagotować mleko z cukrem, dodać masło, rozpuścić, dodać mleko w proszku, kokos, wymieszać i wylać na przestudzony spód. Udekorować płatkami migdałowymi i startą gorzką czekoladą.

Źródło: Mazurek


operacja plastyczna poznań


16 komentarzy:

kulinarne-smaki pisze...

Niezwykle dopracowany. Gdybym tylko potrafiła tak ładnie zawijać boki ciasta (marzy)

Sabienne pisze...

Dostojny! Dałabym się poderwać!

Grażyna pisze...

Ja także myślałam nad tym, żeby wypróbować jakieś świąteczne przepisy.. :)
Mazurek wygląda wspaniale.
Spróbuj część zamrozić a do świąt na pewno dotrzyma :)

Avelina pisze...

Mi jeszcze nie przyszło do głowy aby robić świąteczne wypieki. Świetnie wygląda mazurek. :)

Vi pisze...

Zrobiłam wczoraj :). Dzisiaj już go nie ma.

Kasia | Na walizkach pisze...

Widzę, że przygotowania do Wielkanocy się zbliżają ;)

Unknown pisze...

mmm przepyszne wypieki!
będę obserwować ;)

Patrycja Reszko pisze...

Rzeczywiście. Fajny przepis!

ilenia pisze...

A propos mazurków zapraszam do konkursu z mazurkową dekoracją do siebie :)

Anonimowy pisze...

Witam,

Czy możesz napisać jak wykonałaś boki mazurka?

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: A więc jeśli chodzi o boki mazurka :) Po rozwałkowaniu ciasta zawinęłam boki ciasta do środka miały one z 1cm do 1,5 cm. Po zawinięciu, boki nacinałam delikatnie nożem na ukos i gotowe :)

Anonimowy pisze...

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

Anonimowy pisze...

A mniej wiecej jaki duzy ten spod mam byc?Jak normalna blaszka czy taka duza z piekarnika??

Justin&Dorothy pisze...

Na dużej blaszce spód mazurka rozwałkowałam na wymiar ok: 25x30cm

nom nom pisze...

A ja mam pytanie o masę, wszędzie szukam własnie takiej mlecznej, ale do mazurka pomarańczowego - chciałam dodać skórkę, aromat i likier pomarańczowy i wylać na drugą masę z pomarańczy i marmolady pomarańczowej. Trochę się jednak obawiam o konsystencję, czy nie będzie spływać. Jak się zachowuje ta kokosowa, jest w miarę stała? jeśli dodam likier, pewnie ograniczę cukier, czy to nie wpłynie na gęstość? Jak myślicie?

Justin&Dorothy pisze...

Jak najbardziej możesz dodać likier, ponieważ nam wyszła masa dość gęsta :).