piątek, 29 lipca 2011

BUŁECZKI MLECZNE


" Przez te kilka pochmurnych, deszczowych dni zajęłam się przeglądaniem książek kucharskich :).  Znalazłam sporo ciekawych i prostych przepisów. Dziś natknęłam się na bułeczki mleczne, wyglądały tak pięknie na zdjęciu, że musiałam je wypróbować :D.
I nie zawiodłam się, były Przepyszne!!.
Chodź nie jestem fanką bułek, to te będą z pewnością moimi ulubionymi. Są tak delikatne, maślane, rozpływające się w ustach... Takich bułeczek jeszcze nie jadłam :). Z dodatkiem masełka i miodu..... Mniam! :D. 
Przepis na bułeczki pochodzi z książki "Kuchnia Polska" Ewy Aszkiewicz "


Składniki na ok.10 bułeczek
  • 3 szklanki mąki pszennej,
  • 3 dag drożdży,
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki cukru pudru,
  • 1/3 (8 dag) masła,
  • szklanka mleka,
  • skórka otarta z jednej cytryny,
  • szczypta soli,

Wykonanie:

Roztopiony tłuszcz odstawiamy do przechłodzenia. W ciepłym mleku rozprowadzamy pokruszone drożdże z dodatkiem łyżeczki mąki i łyżeczki cukru pudru, odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy zaczyn podwoi objętość, dodajemy żółtka, pozostały cukier, skórkę z cytryny, sól. Składniki mieszamy dodajemy przesianą mąkę i wyrabiamy ciasto. Dodajemy roztopiony, letni tłuszcz i dalej wyrabiamy, aż będzie jednolite, sprężyste i lśniące. Odstawiamy w ciepłe miejsce. Gdy ciasto podwoi objętość, dzielimy je na równe części i formujemy małe bułeczki. Odstawiamy do kolejnego wyrośnięcia. Przed pieczeniem bułeczki smarujemy roztrzepanym białkiem. Pieczemy w temp. 160 stopni przez ok. 30 minut. Smacznego!

9 komentarzy:

dorothy pisze...

Ile siostra maki pszennej?

Arvén pisze...

Ja bułeczki za to uwielbiam każdego sortu - jestem pewna, że te - cudownie mleczne - przypadłyby mi do gustu :)

Avelina pisze...

Złociste bułeczki - wyglądają bardzo smakowicie.

Justin&Dorothy pisze...

Już poprawiłam :P

Kejti pisze...

ja właściwie w trochę innej tematyce mam bloga, co nie zmienia faktu, że bardzo lubię tutaj zaglądać, a i kilka przepisów wypróbowałam :)
serdecznie zapraszam po wyróżnienie do mnie!
pozdrawiam!

Cicha pisze...

wcielo mi komentarz... szukam przepisu na podobne, zaraz zamierzam robic, choc jeszcze nie wiem na 100% czy dokladnie te, ale na pewno ida w kolejke ;)

Anonimowy pisze...

Bułeczki w tej chwili są pochłaniane przez mojego synka. Są mięciutkie, może tylko dałam zbyt dużo soli:) Przepis wchodzi na stałe do naszego niedzielnego menu. Bardzo dziękujemy. Na Waszą stronę trafiłam dopiero dzisiaj ale coś czuję że będę często tu zaglądać:) Aga

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Cieszymy się, ze bułeczki smakują :) Zapraszamy oczywiście do odwiedzania naszej strony :) Pozdrawiamy :*

Anonimowy pisze...

Pierwszy raz piekłam bułeczki, w zasadzie pierwszy raz piekłam coś z drożdżami, udały się!!! Dziękuję za przepis, jest rewelacyjny!!!