niedziela, 8 kwietnia 2012

SERNIK Z WIŚNIAMI I MIGDAŁOWĄ KRUSZONKĄ


"Parę miesięcy temu mama podarowała mi słoik pasteryzowanych wiśni z cukrem. Podczas przedświątecznych porządków natknęłam się na niego no i tym sposobem postanowiłam, że na wielkanocnym stole zagości właśnie sernik z wiśniami. Jak smakuje? Według mnie obłędnie...  Mój Ł:* stwierdził, że to najlepszy sernik jaki jadł:). Coś w tym chyba jest, skoro w foremce pozostało tylko kilka kawałeczków, a Wielka Niedziela  dopiero się rozpoczęła...:)

P.S. Radosnych Świąt Wielkanocnych siostrzyczko, ucałuj wszystkich ode mnie... Tęsknię...:*

Składniki na spód (forma o wymiarach ...) :
  • 1,5 szklanki mąki (ja dałam pół na pół: mąkę pszenną i pełnoziarnistą)
  • pół kostki masła (125g)
  • 1,5 łyżki cukru pudru 
  • 2 żółtka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Wszystkie składniki zagnieść. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód formy rozłożyć równomiernie ciasto. Po nakłuwać widelcem i piec w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 10 minut.

Składniki na masę serową:
  • 1,5 kg twarogu tłustego lub półtłustego, niekwaśnego, zmielonego dwukrotnie - u mnie "President"
  • 3 łyżki proszku śmietankowego proszku budyniowego bez cukru
  • pół kostki miękkiego masła (125g)
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru (można dodać więcej)
  • 1 cukier waniliowy (32 g)
Całe jaja utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać masło, proszek budyniowy oraz porcjami ser, dalej ucierając na gładką masę. Formę z podpieczonym spodem wyjąć z piekarnika, rozłożyć na niej równomiernie ser i piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut. Ja dodatkowo przykryłam od góry sernik papierem do pieczenia, dzięki temu góra nie była przypieczona lecz bialutka. 

Ponadto:
  • 2 x kisiel wiśniowy bez cukru
  • 1 szklanka drylowanych wiśni z zalewy (można dać więcej)
  • 3 - 4 łyżki cukru
  • woda + zalewa z wiśni = 1l
Wiśnie z zalewą przełożyć do garnka, dodać wodę tak, aby w garnku było 800 ml płynu. Dodać cukier i zagotować. W osobnym naczyniu w 200 ml wody rozpuścić dwa kisiele wiśniowe. Gdy wiśnie zaczną się gotować walać do nich mieszkankę  i na małym ogniu mieszać, aż kisiel się zagotuje i zgęstnieje, odstawić do wystudzenia. Masa nie musi być całkiem zimna. 

Po 45 minutach wyjąć sernik z piekarnika i rozłożyć masę wiśniową. Wierzch posypać uprzednio przygotowaną kruszonką i piec jeszcze 15 minut, aż kruszonka będzie miała złocisty kolor.

Kruszonka:
  • 0,5 szklanki mąki
  • 30 g masła
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • łyżka cukru waniliowego
  • 100 g płatków migdałowych
Mąkę wymieszać z cukrem, dodać masło i posiekać, aż masło zmieni się w małe grudki, tak aby postała kruszonka. Na końcu dosypać migdały i delikatnie wymieszać.

Smacznego!

13 komentarzy:

asieja pisze...

śliczny sernik,
a ja Wam życzę
pięknych
Świąt
polukrowanych

Rocksanka pisze...

wygląda NIE-ZIEM-SKO! :)

u mnie również sernik, ale tym razem maminy. :)

mmm, na ten z wiśniami na pewno się skuszę, tylko się pojawią w polskich sklepach... ^^

Justin&Dorothy pisze...

o wow... ale cudny!! :) My też tęsknimy bardzo, bardzo !! Wracajcie do Polski :*

basia pisze...

piękny! milego swiętowania!

Avelina pisze...

Bardzo apetyczny :)
Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

kasandraa6 pisze...

aż ślinka leci

Karmel-itka pisze...

ho, ho! jaki wykwintny!

Wesołego Alleluja! ;*

Unknown pisze...

Piękny sernik, wygląda wspaniale, na pewno wypróbuję!

Anonimowy pisze...

Piękny:) I na pewno przepyszny:) Ale ja jednak bym chciała znać wymiary formy:) Da radę je podać? :)

Justin&Dorothy pisze...

Foremka o wymiarach 25cm x 35 cm :)

Ilona pisze...

Zrobiłam ten sernik na przyjazd gości i wszyscy jednogłośnie stwierdzili że jest rewelacyjny! Ja dodam jeszcze - genialny! Dziękuję za przepis:) Pozdrawiam

Ilona pisze...

Zrobiłam ten sernik na przyjazd gości i wszyscy jednogłośnie stwierdzili że jest rewelacyjny! Ja dodam jeszcze - genialny! Dziękuję za przepis:) Pozdrawiam

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo moje smaki...