czwartek, 12 kwietnia 2012

CIASTECZKA MAŚLANO-KOKOSOWE


"W drugi dzień świąt mama obchodziła swoje imieniny, było bardzo dużo gości..... :). Na stole pojawiły się ciasteczka maślano-kokosowe. 
Obawiałam się że zostaną (było ich sporo :P), a tu niespodzianka nie zostało nawet jedno.. :)
Wszystkim bardzo smakowały. Są mięciutkie, niezbyt słodkie. Przepis na ciasto zaczerpnęłam z naszych wcześniejszych ciasteczek pomarańczowych, które były przepyszne. Polecam!"


Składniki na ciasteczka:

  • 170 g masła
  • 90 g cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżka miodu
  • 300 g mąki pszennej*
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 laska wanilii
  • 15g cukru waniliowego
  • 4 łyżki wiórek kokosu 

Budyń:
  • 1 budyń waniliowy z cukrem
  • 6 łyżek wiórek kokosu
  • 0,4 l mleka

Wykonanie:

Masło ucieramy z cukrem, by masa była jasna i lekka. Dodajemy miód, jajko, ziarenka wanilii i znów ucieramy do wymieszania składników.
W drugiej misce mieszamy mąkę, wiórki kokosu oraz sodę. Dodajemy suche składniki do masy i mieszamy, by powstała jednolita masa. Ciasto wkładamy na ok.: 30 minut do lodówki.
Ciasto dzielimy na kulki wielkości małego orzecha włoskiego. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach ok.: 5 cm. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i pieczemy 9 - 11 minut, by ciastka były zrumienione, ale miękkie. Studzimy i smarujemy budyniem kokosowym.
Budyń: 2/3 mleka doprowadzamy do wrzenia, a do reszty wsypujemy budyń. Do gotującego się mleka wlewamy wymieszany budyń z mlekiem oraz wiórki. Całość mieszamy do zgęstnienia. 
Gotowym budyniem przekładamy ciasteczka. Moje ciasteczka obtoczyłam jeszcze dodatkowo w wiórkach kokosowych.  
 

5 komentarzy:

Jagódka pisze...

Wyglądają naprawdę pysznie:)

aga pisze...

to i ja siegam po ciasteczko:)

kulinarne-smaki pisze...

kocham kokos wiec skradły moje serce

kulinarne-smaki pisze...

kocham kokos wiec skradły moje serce

Bo(ro)n Appétit pisze...

te ciasteczka to chyba zrobię, bo świetnie wyglądają!