sobota, 9 lutego 2013

MUFFINKI POMARAŃCZOWE Z CIECIERZYCĄ - bez mąki, cukru oraz tłuszczu!

"Dziś nieco z innej beczki, bo dietetycznie - bez cukru, mąki oraz tłuszczu, ale jednocześnie pysznie! 

Ten przepis nurtował mnie od razu kiedy go zobaczyłam. Widziałam już wiele przepisów bez tłuszczu oraz cukru, ale żeby bez mąki? Zamiennikiem mąki w tym przepisie jest puree z ciecierzycy oraz niewielki dodatek skrobii kukurydzianej, która nie zawiera glutenu. W oryginalnym przepisie jako słodzik wykorzystana została stewia w ilości 10 ml. Ja wykorzystałam miód, gdyż ja i Ł.:* nie jesteśmy na ścisłej diecie, tak więc bez przesady...:) 

Jak smakują muffinki? Wyśmienicie, jestem naprawdę mile zaskoczona. Gdyż smak ciecierzycy jest wogóle niewyczuwalny. Smakują jak prawdziwe muffinki z mąki, lecz jednak nieco bardziej zwarte. Do ciasta możecie dodać co tylko chcecie: kakao, rodzynki, migdały, orzechy, cynamon itd. Muffinki w moim wydaniu są ze skórką otartą ze świeżej pomarańczy oraz mieszanką suszonej żurawiny i rodzynek. Babeczki zrobiłam na dzisiejsze śniadanie. Jedliśmy je z dodatkiem serka śmietankowego:). Gorąco polecam!

Dorothy




Składniki na 6 muffinek:
  • 240 g zmielonej ciecierzycy ( u mnie wpuszce)
  • 1 jajko
  • 40g skrobi kukurydzianej
  • łyżeczka miodu
  • pół łyżeczki pasty waniliowej (opcjonalnie)
  • 30g - rodzynek, żurawiny
  • łyżeczka skórki otartej z jednej pomarańczy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, w diecie bezglutenowej używamy sodę oczyszczoną
Suchą ciecierzycę namoczyć na noc w wodzie.  Na drugi dzień zagotować do miękkości, odcedzić  i odstawić do wystygnięcia. Można wykorzystać gotową ciecierzycę w puszce.

Ciecierzycę zmielić na maszynce do mielenia lub zblendować do uzyskania gładkiej masy. Masę przełożyć do miski. Dodać do niej jajko, miód, skrobię kukurydzianą, pastę waniliową, bakalie oraz proszek do pieczenia. Pomarańczę sparzyć wrzątkiem i zetrzeć z niej skórkę. Dodać do reszty składników. Całość dokładnie wymieszać. Jeśli masa jest zbyt gęsta można dodać 1-2 łyżki jogurtu naturalnego. Piekarnik nagrzać do 180 stopni i piec ok. 30 minut. 

Smacznego!

kangal

8 komentarzy:

Madisshe pisze...

brzmi ciekawie :) jutro wypróbuje :)

Unknown pisze...

bardzo ciekawy pomysł zwłaszcza dla dbających o linie:)

Zuza pisze...

cudowne. zapisałam do spróbowania :)

pieczarka mySia pisze...

Bardzo fajny przepis ;)

Lubię to! :)

babka z rodzynkiem pisze...

Bardzo ciekawy i apetyczny przepis:)

Veronika pisze...

Lubię wypieki z warzywami, ale z ciecierzycą jeszcze nie jadłam. Chcę takie :)

COOLinarna Strefa pisze...

Z fasolą próbowałam, ale z ciecierzycą jeszcze nie. :)

Patrycja Reszko pisze...

Genialny przepis!