środa, 16 czerwca 2010

ROGALIKI MAŚLANE


"Rogaliki są mięciutkie, pyszne i słodkie. Ja zrobiłam je z nadzieniem serowym i powidłami...:) Gorąco Polecam!!"





Składniki:
- 1/2 kostki masła 
- 1 szklanka mleka
- 1/2 szkl. cukru 
- 1/2 łyżeczki soli 
- 1 łyżka suszonych drożdży
- 3 duże jajka  
- 4 i 1/2 szkl. mąki
     - 3-4 łyżki roztopionego masła do smarowania
     - ew. marmolada , gęsty dżem lub inne nadzienie

    Drożdże wsypać do małego naczynia, dodać troszkę mąki i cukru. Mleko podgrzać, aż będzie letnie i 1/4 szklanki zalać drożdże, dobrze wymieszać i zostawić , aż zaczyn zacznie się podnosić. 


    Resztę (3/4 szklanki) mleka zagotować i dodać do niego masło i cukier. Odstawić do przestygnięcia. Następnie wsypać mąkę, dodać rozczyn, jajka , sól i wymieszać, aż utworzy się miękkie ciasto. Wyłożyć na stolnicę i wyrabiać dobre kilka minut, aż będzie gładkie i lśniące. Włożyć z powrotem do miski i zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około 1 godzinę , aż podwoi swoją objętość. Podzielić ciasto na 3 części, z każdej wywałkować koło o średnicy 22 cm (u mnie trochę większe). Posmarować roztopionym masłem, podzielić na 8 trójkątów (ew. nakładać po 1 łyżeczce nadzienia) i zwijać rogaliki. Układać na natłuszczonej blasze , posmarować masłem, przykryć i zostawić do wyrośnięcia. Piec 8 - 10 minut (moje piekły się prawie dwa razy dłużej zanim się zrumieniły) w temperaturze 200 st.C., wyjąć z piekarnika i jeszcze gorące ponownie posmarować masłem. Zostawić do wystygnięcia.


    Przepis pochodzi ze strony: http://arabeskawaniliowa.blogspot.com/

    3 komentarze:

    anytsujx pisze...

    Rogaliki są pyszne :). Czy mi się zdaje, że szata graficzna się zmieniła ? Tak czy tak ślicznie jest ...

    Justin&Dorothy pisze...

    Tak to prawda szata graficzna jest zmieniona..:) Mam nadzieję, że się podoba..:)

    asieja pisze...

    serowe nadzienie.. pysznie!