wtorek, 21 sierpnia 2012

KNEDLE ZE ŚLIWKAMI

Uwielbiam różnego rodzaju kluski, te są w na drugim miejscu po kluskach z serem :D
Co tu dużo pisać, z pewnością każdy z Was je jadł i może je ocenić.

Przepis na knedle pochodzi od mamy, która kazała mi wszystko robić na oko.
 Wtedy zapytałam ją: "A jaki przepis dam na bloga ?? Też na oko... :D".
Pozostała mi tylko waga kuchenna.... Większość składników odmierzyłam, ale zapomniałam o mące ziemniaczanej :). Jednak w poniższym przepisie wszystko jest wyjaśnione:D.

Justyna


Składniki:
  • ok. 600g ugotowanych ziemniaków
  • 2 jajka
  • ok. 300g śliwek węgierek
  • mąka ziemniaczana
Wykonanie:
Ziemniaki obieramy i gotujemy z dodatkiem soli. Chwilę studzimy i jeszcze ciepłe mielimy (zmieliłam w ręcznej maszynce do ziemniaków).  Ostudzone ziemniaki wkładamy do miski, ziemniaki powinny zajmować połowę miski (patrz na zdj). 


Następnie do miski wsypujemy mąkę ziemniaczaną (1/4 część) i wbijamy dwa jajka. Całość zagniatamy. Ciasto powinno być elastyczne. Zawsze knedle robię odrywając część ciasta, ugniatam na płaski placek w rękach i kładę śliwkę. Formuję kluski.


Knedle wkładamy partiami do osolonej i gotującej się wody, mieszając od czasu do czasu i przykrywamy. Gdy zagotują się i wypłyną, odkrywamy i gotujemy przez 2-3 minuty. Gotowe można posypać cynamonem i brązowym cukrem :).

11 komentarzy:

Magda pisze...

knedle ze sliwkami *.* pycha! ale sama nigdy nie robilam :D zawsze sie do babci usmiechalam w ich sprawie :)

Brillant pisze...

Uwielbiam knedle z owocami :)

Dusia pisze...

ale to musi być dobre :)

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

mm musiały być pyszne:))

whiness pisze...

Kto mógłby nie lubić knedli ze śliwkami :) Ja uwielbiam!

Karmel-itka pisze...

łoł.. ale apetyczne to pierwsze zdjęcie!

Anka pisze...

SMACZNIE WYGLADAJA:)

Anonimowy pisze...

Są pycha,ciasto wychodzi puszyste. Robiłam pierwszy raz w życiu i wyszły bomba!

Justin&Dorothy pisze...

Dziękujemy za opinię :) Pozdrawiamy !

Olive Oil pisze...

Zostałam zainspirowana tymi komentarzami i sama spróbowałam - pycha!!!

więcej tu: http://taniecswietegowita.blogspot.com/2012/09/knedle-ze-sliwkami.html

Anonimowy pisze...

i ja też dziś odwazylam sie zrobić i wyszły super ;))