wtorek, 7 sierpnia 2012

TORT TĘCZOWY (RAINBOW CAKE)

"Już kilka razy natknęłyśmy się na ten kolorowy tort w internecie. W końcu przyszła pora na wypróbowanie go :). 
Przy przygotowywaniu cieszyłyśmy się jak dzieci. Do blatów użyłyśmy barwników w proszku, ale równie dobre będą te w paście.
Po przekrojeniu tortu przez mamę, goście byli zdumieni efektem końcowym naszej pracy. Tort wyglądał fantastycznie !!. Pierwsi w kolejce ustawili się nasi młodsi kuzyni, którzy z niecierpliwością czekali na kawałek ciasta.
Wszystkim smakowało, każdy jednak chciał malutki kawałek, aby zostawić troszkę miejsca w żołądku na inne pyszności, które były na stole :D. "



Składniki na ciasto (6 blatów):
  • 226 g masła
  • 150 g cukru
  • 5 białek
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 375 g mąki pszennej
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 355 g mleka

Wykonanie:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę, proszek do pieczenia, sól - przesiać. Masło zmiksować na gładką, puszystą masę. Dodawać stopniowo cukier, cały czas miksując. Wbijać białka, jedno po drugim i miksować. Dodać ekstrakt.
Do masy maślanej dodawać na zmianę mleko i składniki suche, miksując do połączenia składników.
Ciasto zważyć, otrzymany wynik podzielić na 6. Każdą część ciasta umieścić w osobnej miseczce. Dodać barwniki: czerwony, niebieski, zielony, żółty, brązowy, jeden blat zostawiłyśmy biały bez barwnika :). Wymieszać dokładnie z ciastem, do otrzymania jednolitej barwy. (Więcej o barwnikach można przeczytać w naszym innym poście :D).
Ciasto przełożyć do 6 foremek (tortownic lub jednorazowych foremek aluminiowych) o średnicy 21 cm (do 23 cm) piec około 15 - 20 minut w temperaturze 190ºC, do tzw. suchego patyczka. 
Wyjąć z piekarnika, ostudzić.

Krem z bitej śmietany i mascarpone:
  • 500 ml śmietany kremówki (36%)
  • 250 g serka mascarpone
  • kilka łyżek cukru pudru, do smaku

Śmietanę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Dodać serek mascarpone i wymieszać.
Poszczególne blaty ciasta przekładać kremem: blat brązowy położyć na paterze i posmarować kremem, następnie to samo uczynić z zielonym, niebieskim, żółtym, białym i czerwonym. Wierzch i boki tortu posmarowałyśmy ubitą śmietaną (1 1/2 szklanki) z 2 łyżkami żelatyny i łyżką cukru pudru. Cały tort schłodzić w lodówce przez minimum 3 godziny.

Uwaga: ciasto jest wilgotne, dlatego nie warto już go nasączać.


Źródło: Tort Tęczowy


9 komentarzy:

Unknown pisze...

Przepiękny!! Napewno równie smaczny, oj coś czuję, że za niedługo zawita i w moim domu :)

Pozdrawiam i zapraszam na:
http://po-prostu-pysznie.blogspot.com/

Magda pisze...

marzy mi sie takie teczowy tort!

Sami pisze...

Kurcze on jest tak piekny ze szkoda byloby go jesc!:D

Aleglodomorek pisze...

Ale piękne kolorki! Szczególnie wpadł mi w oko róż u góry i błękit!

Kaś pisze...

nigdy nie mogę się napatrzeć na te tęczowe torty :) no piękny jest!

Ivka pisze...

Śliczny torcik, ja swój będę piekła jutro na urodziny córki :)

Ptysiek pisze...

Jak tylko weszłam na Wasz blog i zobaczyłam przepis oraz zdjęcie tego tortu wiedziałam, że zawita i u mnie :) Będę piekła go na 16 urodzinki mojej siostrzyczki już za tydzień - mam nadzieję, że będzie tak pięknie wyglądał jak Wasz :))
Pozdrawiam :)

Sprawdzona Kuchnia pisze...

To tort, który zamówiła sobie moja córka na urodziny:)mam nadzieję, że wyjdą mi równie piękne kolory jak w Waszej wersji.Pozdrawiam Ania

Justin&Dorothy pisze...

Sprawdzona Kuchnia: Z pewnością bedzie piękny :) Proszę napisać jak wyszjdzie i jakie była opinia córki :)