piątek, 31 sierpnia 2012

"UJĘCIA ZE SMAKIEM" I MUFFINKI Z BATONIKAMI MILKY WAY

Dziś przepis na muffinki z dodatkiem batoników "Milky Way" oraz krótka opinia na temat książki "Ujęcia ze smakiem" (patrz poniżej). Nie wiedziałam co z tego wyjdzie.... wyszły pyszne :). 
Jedynym błędem było dodanie kawałka batonika wewnątrz muffina, ponieważ w trakcie pieczenia batonik wyszedł na wierzch :). Mimo tego, wszystkim smakowało, szczególnie masa :) 


Składniki na ok. 12 muffinek:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao 
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 2 gruszki
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju
Jajka lekko ubić dodać do nich mleko, olej i cukier. Wymieszać wszystkie suche składniki. Gruszki obrać i pokroić w malutką kosteczkę. Mokre składniki wlać do suchych. Na koniec dodać gruszki. Wymieszać i nakładać do foremek na muffinki. Piec w 180 stopniach 20-25 min.

Masa z batoników Milky Way:
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 batoniki Milky Way
  • 1 łyżka żelatyny (czubata)
  • 250ml śmietany 30% lub 36%
  • 1-2 łyżki cukru
Dodatkowo:
  • 4 batoniki Milky Way 
 
 
Mleko zagotować. Do połowy dodać pokrojone batoniki Milky Way i podgrzewać do rozpuszczenia.
W drugiej połowie gorącego mleka rozpuścić żelatynę. Przestudzić. Połączyć ją z ubitą śmietaną z cukrem. Wymieszać z masą batonikową. Krem wyłożyć muffinki.
Na wierch muffinek kładziemy kawałek batonika. Całość należy schłodzić. 



Przepis na masę zaczerpnęłam z tej strony.


Parę dni temu otrzymałam przesyłkę, a w środku książka pt.: "Ujęcia ze smakiem" Helene Du jardin.
 Książkę tą polecam wszystkim początkującym amatorom fotografii kulinarnej i nie tylko :). Autorka świetnie opisuje wszystkie funkcje aparatu. 
W każdym rozdziale opisane jest m.in. światło, kompozycja.

Dla mnie książka ta była zbawieniem, ponieważ od niedawna posiadam lustrzankę i nie miałam zielonego pojęcia na temat aparatów. To istna kopalnia informacji, której nie jestem w stanie od razu zapamiętać. Z pewnością będę czytać tę książkę nieraz... :). 

Zrobiłam już parę najważniejszych notatek, aby mieć jakąś ściągę :).
Co do autorki Helene Dujardin, uwielbiam jej blog kulinarny. Każde jej zdjęcie wygląda tak apetycznie i pięknie.

A wy co sądzicie o książce?
Justyna 

22 komentarze:

Aga pisze...

Z batonikiem muszą być pyszne!

Magda pisze...

jej, tez muffinki musza smakować obłędnie *.*
jako mala dziewczynka uwielbialam te batoniki!:)

Aniko pisze...

Ja szukam książki bardziej zaawansowanej. Lustrzankę mam już od dobrych kilku lat i podstawy mam opanowane ale dalej moim zdjęciom dużo brakuje. Nigdzie nie mogę znaleźć tej książki tak bym mogła ją obejrzeć.

BloodyGood pisze...

Mmmmm .. masa z tych batoników musi być nieziemsko pyszna ;D z wielką chęcią bym je zrobiła ale niestety nie mam formy do pieczenia muffinek a chcę żeby wyszły ładne i 'kształtne' a nie jak spodki od filiżanki ;D mimo to przepis świetny i nie wymaga żadnych 'wyszukanych' składników

Maggie pisze...

Z ksiazki mozna sie wiele nauczyc, zwlaszcza jesli jest sie poczatkujacym w tej dziedzinie - ja wiele wynioslam z lektury!
A muffinki wygladaja bosko.

tartinka pisze...

O jaaa... obłęd! Nie ma się co oszukiwać że to niskokaloryczne, albo zdrowe, ale dobrze, że chociaż muffinki są na oleju, a nie na maśle więc może chociaż trochę mniej podnoszą cholesterol ;) Ech, gdybym tylko mogła jadać takie cudeńka...

Brenia pisze...

Ojej, pyszne musiały być!

Ataska - rękodzielniczy zakątek pisze...

Pyszne, wypróbuję :)

Justin&Dorothy pisze...

tartinka: To fakt, że są kaloryczne. Jednak kiedy widzi się takiego muffina na talerzu to nie można się oprzeć :D

Brenia: Oj tak są pyszne :)

Magdalens. pisze...

Cudne!
Uwielbiam Milky Way:D!

Loreta - Kulinarna Ja pisze...

Uwielbiam takie! :)

Agata - Dietetyczne Fanaberie pisze...

Nominowałam Cie do Versatile Blogger Award:
http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com/2012/08/dzien-bloggera-to-i-ja-sie-doacze-do.html :)

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

Świetne zdjęcia:)
Apetyczne muffinki:)
Zauroczyły mnie swoim wdziękiem:)

Basia pisze...

Cudowne, śliczne, delikatne i baaaardzo apetyczne!
Pozdrawiam serdecznie :-)

Dusia pisze...

robiłam krem milky way do tortu i był przepyszny, takie muffinki będę musiała przetestować

Kamciss pisze...

Nominowałam cię do nagrody The Versatile Blogger Award szczegóły na mojej stronie :)

Avelina pisze...

Aż ślinka leci, bardzo apetyczne :)

Rocksanka pisze...

ależ to musi smakować! *___* z milky way'ami aaaah <3

Pat pisze...

<3 już wiem co będę robić z mamą na deserek :D tylko muszę skoczyć do sklepu po batony

Eff pisze...

Masa batonikowa rzeczywiście zapowiada się pysznie :).
A książkę lubię, za styl pisania, za praktyczne uwagi i zdjęcia, oczywiście.
Pozdrawiam!

Piernikowa Chata pisze...

Książka bardzo mi się podoba :) Ja mam kompakt, który musi mi w najbliższym czasie wystarczyć.
Podaj mi proszę adres bloga autorki.

Justin&Dorothy pisze...

Piernikowa Chata: http://www.tarteletteblog.com/ oto adres :)