sobota, 11 sierpnia 2012

SERNIK GOTOWANY

"Sernik gotowany jest bardzo lubiany w naszej rodzinie. Przy tysiącach nowych przepisów zapomina się o tak dobrym cieście. Sernik ten odróżnia się od klasycznego tym, że masę serową gotujemy.
Ciasto upiekła mama, my tylko polałyśmy go gorzką czekoladą :). 
Najlepiej sernik upiec dzień wcześniej, wtedy blaty ciasta kruchego zmiękną, a masa serowa będzie jeszcze bardziej zwarta."




Składniki na ser:
  • 1,5 kg sera białego (3-krotnie zmielonego)
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 250g margaryny
  • 2/3 szklanki mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Margarynę rozpuścić z cukrem. Następnie dodać zmiksowany ser z jajkami. Mieszać na średnim ogniu aż całość się zagotuje. Do gotującego się sera dodajemy mleko wymieszane z mąką. Mieszać aż całość zgęstnieje. Gotowy ser odstawiamy do wystygnięcia.

Ciasto kruche:
  • 500g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 250g masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać więcej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy

Wszystkie składniki zagnieść na dobrze zwarte ciasto. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 45 minut. Po tym czasie ciasto podzielić na 3 części, każda rozwałkować na blaszkę o wymiarze 20 x 30cm. Piec w piekarniku 20-25 minut w 180 stopniach. Wystudzone blaty przekładamy serem. Na wierzch można zrobić polewę. My roztopiłyśmy pół tabliczki gorzkiej czekolady z 3 łyżkami masła w kąpieli wodnej.

15 komentarzy:

Magda pisze...

ciekawi mnie ten przepis! sernik to jedno z moich ulubionych ciast, ale gotowanego nigdy ani nie robilam ani nie jadlam :)

Izaa pisze...

uwielbiam gotowany sernik! fajne zdjęcie :)

pieczone truskawki pisze...

Pyszny sernik! Warty zapisania przepis :)

Magda111 pisze...

myślę że go wypróbuję:)

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

Takie ciacho to i ja bym zjadła:)

Mariola Łyczak pisze...

Sernik jak marzenie,ale czy mogę użyć sera wiaderkowego do serników bo już kupiłam w Lidlu i chcę zrobić ten sernik gotowany,tego sera używam od dawna ale nigdy go nie podgrzewałam.

Basia pisze...

Ulubione ciasto mojej Mamy :-)
A ja też za nim przepadam!
Pozdrawiam serdecznie!

Asiek pisze...

Wygląda wspaniale! Będę musiała w końcu i ja zrobić, podoba mi się to przełożenie ciastem.
Pozdrawiam:)

Ola pisze...

taki przekładany z dużą ilością kruchego ciasta? jeny, wspaniały pomysł!

Lauren pisze...

Wyglada jak biszkopt z kremem, tak lekko ;;))
Kuszący niesamowicie.

Magdalens. pisze...

Wpadam na to ciacho!:D

Justin&Dorothy pisze...

Mariola: Obawiamy się, że z sera z wiaderka masa będzie zbyt rzadka. Większość twarogów z wiaderka posiada w składzie tłuszcz. Do sernika gotowanego potrzebny jest zwykły twaróg bez dodatków :).

Anonimowy pisze...

Sernik wyśmienity. Rozpływał się w ustach, użyłam sera w wiaderkach i nie dodawałam więcej cukru. Bardzo SMACZNY!!!
~~Marzena~~

Anonimowy pisze...

Wczoraj robiłam ten sernik i użyłam właśnie sera z wiaderka z lidla, przez noc przeleżał w lodówce a dzisiaj rano był pyszny :)

Zibi pisze...

Uwielbiam serniki - ale z przepisem na gotowany jeszcze się nie spotkałem