środa, 29 sierpnia 2012

PIECZONE PIEROGI ZE SZPINAKIEM I SEREM FETA

Przyszła pora na pieroga..... pieczonego :D Ze szpinakiem i serem feta. 
Ciasto jest bardzo delikatne. Jeśli nie przepadacie za szpinakiem tak jak moi rodzice proponuję nadzienie z mięsem i pieczarkami, lub nadzienie warzywne. To już zależy od Was :)

Do pierogów zrobiłam sos czosnkowy co sprawiło, że mój brat zjadł ich sporo mimo, że nie przepada za szpinakiem :)



Ciasto na ok. 30 pierogów:
  • 150 g masła w temp. pokojowej
  • 400 g ugotowanych ziemniaków
  • 300 g mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • rozmącone jajko do posmarowania 
Wymieszać roztłuczone ziemniaki z masłem i pozostałymi składnikami i zagnieść ciasto. Jest bardzo przyjemne do zagniatania. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na czas przygotowania farszu.

Składniki na farsz:
  • 500 g szpinaku mrożoneg
  • 300 g sera feta
  • 4 ząbki czosnku wyciśnięte
  • sól, pieprz
  • świeże zioła - oregano, szałwia, bazylia
Rozmrozić szpinak na małym ogniu, odlać ew. wodę. Dodać utartą fetę i przyprawy oraz wymieszać dokładnie. Ostudzić farsz.
Rozwałkować ciasto, niezbyt cienko i wycinać z niego kółka. Na każdy kawałek nałożyć nadzienie i zlepić pierogi. Gotowe posmarować rozbełtanym jajkiem z dodatkiem ziół. Piec w temperaturze 200 stopni ok. 25-30 minut, aż będą ładnie przyrumienione.
Można jeść także na zimno, więc to dobra propozycja na piknik - póki jeszcze czas.




Źródło: Pierogi ze szpinakiem

agencja nieruchomości poznań

26 komentarzy:

Sygnaturka pisze...

Z tym przepisem spadłaś mi jak z nieba :) Miałam przyjemność jakieś 2 tygodnie temu uczestniczyć w festiwalu pierogów i zakochałam się w pierogach pieczonych :) Jadłam je w wersji meksykańskiej ale nadzienie to już kwestia wyobraźni własnej i co kto lubi :) Bardzo dziękuje za przepis na ciasto, postaram się je zrobić jeszcze w tym tygodniu i napiszę jak mi wyszło :)

Magda pisze...

jadlam podobne ostatnio na Festiwalu Pieroga :-) z takim samym nadzieniem, tylko nie byly pieczone, ale bardzo mi smakowaly! mniam :)

Unknown pisze...

Cudownie rumiane te Twoje pierogi, od dłuższego czasu szykuję się do zrobienia takich pieczonych pierogów :)

kaczodajnia pisze...

Zdecydowanie ubóstwiam pierogi, a z takim farszem to już poezja :)

matylda pisze...

moje ulubione pierogi!!! też zjadłabym je z sosem czosnkowym. :)

monika pisze...

Uwielbiam pierogi, no najbardziej ruskie co prawda.. ale ze szpinakiem i feta też się zajadam. Przy czym u nas te ze szpinakiem robi się z ciasta francuskiego.. więc będę musiała spróbować dla odmiany Twojego przepisu.:)

whiness pisze...

Szpinak i feta to jedno z najlepszych możliwych połączeń. Oj, zjadłabym takie pierogi... :)

Unknown pisze...

Muszę wypróbować ten przepis :) uwielbiam pierogi, za szpinakiem też przepadam, więc z pewnością mi zasmakuje :) jeśli planujecie wybrać się na grilla, polecam przepisy z http://www.zgrilla.pl/ :)

Monika pisze...

Z przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award:) Pozdrawiam!

Justin&Dorothy pisze...

Dziękujemy Wszystkim za bardzo miłe komentarze :)

Ola Laj: Oj zasmakuje :P

Monika: Robiłyśmy kiedyś dawno z ciasta francuskiego, jednak bardziej przypadły mi do gustu właśnie z tego ciasta :)

Sygnaturka: Czekamy na opinię :)

Karmel: Dziękujemy za wyróżnienie :D

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

Ostatnio dość często szpinak ląduje na moim talerzu.. także takie pierożki pieczone.. czemu nie;)

ola in the kitchen pisze...

Szpinak to jest to :} Pierożki wyglądają super!

Andźka pisze...

Cudo!

Cupcake pisze...

Mój mąż uwielbia pieczone pierogi, a ja szpinak :). Już wiem co zrobię w sobotę na obiad :).

Vanilia81 pisze...

Bardzo lubię szpinak (w przedszkolu się do tego faktu nie przyznawałam, żeby nie wyjść na dziwaka ;)Pierogi fajne! Muszę go kiedyś wykorzystać :)

Dorota pisze...

Podoba mi się Twój blog więc nominowałam go do Versatile Blogger Award: http://kuchniapelnamagii.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html
PS: uwielbiam szpinak, a pierogi wyglądają fantastycznie, aż się proszą o wypróbowanie :)

Unknown pisze...

Ojej... tyle tego teraz a nominować trzeba. Więc zostałaś przeze mnie nominowana :) Pewnie się już powtórzyło, ale miło poinformować.

Beata Błaszczyk pisze...

oj kuszą, muszę zrobić :)

ilka_86 pisze...

Uwielbiam Twój blog więc nominowałam Cię do Versatile Blogger Award:)
http://www.uwielbiamgotowac.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

pozdrawiam cieplutko

beetle pisze...

Nominowałam Cię do Versatile Blogger Award. Zapraszam do mnie na bloga po więcej informacji:)

http://apetytprzepisy.blogspot.co.uk/2012/08/versatile-blogger-award-nominacje.html

Pozdrawiam!

Monia pisze...

wyglądają obłędnie!

Anonimowy pisze...

Gdzieś ten przepis już widziałam, w dokładnie tym samym brzmieniu: http://pieczemytuitam.blogspot.com/2010/08/pieczone-pierogi-ze-szpinakiem-i-feta.html
(wpis z 2010 roku)
Nieładnie, wypada podać skąd czerpiemy inspirację :>

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Proszę spojrzeć na dole posta zawsze podane są linki skąd jest oryginalny przepis :D prosimy czytać bardziej uważnie naszego bloga :)

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo lubię takie wytrawne smakołyki!

Anonimowy pisze...

Własnie dzisiaj zrobiłam te pyszne pierożki.Smakują wyśmienicie mniam

Maggie pisze...

Zrobilam je wczoraj z mysla o swietach - sa boskie! Ciast faktycznie bardzo "przyjazne", swietnie sie z nim pracuje.